maandag 19 januari 2015

Eduscrum: Samenwerking die vleugels geeft

Dit was een workshop waar ik echt enthousiast van werd! Maar ik vind het erg moeilijk om uit te leggen hoe het precies werkt.Ik zal het toch proberen...

Scrum is een manier van project matig werken die is ontwikkeld binnen de IT. Scrum is eigenlijk afkomstig uit de rugbysport. Bij een scrum probeert een team samen een gezamenlijk doel te bereiken, samenwerking is dus heel belangrijk. De teams moeten snel kunnen inspelen op veranderende omstandigheden. Het uitgangspunt is om samen intensief, met veel plezier en met veel resultaat samen te werken.

Bij eduscrum staat het leren centraal: er wordt efficiƫnter en effectiever geleerd, er wordt beter samen gewerkt en je leert jezelf beter kennen. Teams worden gevormd op basis van aanvullende kwaliteiten.

Maar het is echt te lastig om uit te leggen: vandaar het filmpje van de bedenker: Willy Wijnands


Ik vond het in elk geval een zeer leuke workshop en ik wil het zeker meenemen als iets wat ik kan gaan doen als ik straks klaar ben met de studie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten