maandag 2 februari 2015

V2 les 8 (2e uur)

Les 8 is de uitleg over practicum 2: monohybride kruisingen. De les wordt begonnen met de mededeling dat de leerlingen die het niet begrijpen voorin komen zitten en de anderen een laptop pakken en achterin gaan zitten.

Een klein groepje komt voorin zitten, of nou ja is een beetje verdeeld over het lokaal dus nogmaals zeggen dat ze voorin moeten komen zitten. Ik begin gewoon met opgave 1 en werk zo alle opgaven stap voor stap af. Er is een begeleidende powerpoint die ik half gebruik, ik vind het prettiger om zelf ook te schrijven. Ik merk tijdens de uitleg dat ik niet goed in de materie zit, de methode is me onbekend en hoewel ik wel begrijp waar het over gaat en ook wel hoe ik het moet doen is het uitleggen toch weer een ander verhaal. Maar ik doe het en vraag steeds of iedereen het begrijpt. Ik maak ergens een fout: er wordt gevraagd naar iets en ik zeg foutief dat het geen monohybride kruising is maar een intermediaire kruising. Maar het is wel een monohybride kruising maar een die intermediair is...

Op zich vind ik het redelijk gaan deze les, ondanks dat ik niet goed in de materie zit, de powerpoint nog niet bekeken had (achteraf gezien had ik die wel) en het de eerste keer voor deze klas was...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten