maandag 2 februari 2015

Commentaar mevrouw F.

V2 1e uur:
- Uitdelen terwijl het nog niet rustig is.
- Je hebt niet aangegeven hoeveel tijd ze hebben voor het SO
- Halverwege de tijd aangevend at ze halverwege zijn vinden leerlingen prettig
- TOP: 2 minuten voor tijd aangegeven dat ze nog 2 minuten hebben
- Pen neerleggen de 10 minuten zijn om:
  • Staan de namen er op?
  • Even de zin laten afschrijven
  • Naar voren doorgeven
- Nakijkmodel P2 staat op ELO (niet aangegeven)
- TOP: Navragen hoe het zit met twee-eiige tweeling
- Misschien tijd voor een lesje digibord? ;)
- TOP: Even navragen  of ze het allemaal begrepen hebben
- Wel een beetje rumoerig, achterin let niemand op als jij de dingen uitlegt.
- Tijdens de uitleg van meiose was je ze echt kwijt, 3/4 van de klas deed niet meer mee
- L heeft het over geschreven van de site. Er zullen er meer zijn. of ze het bgrepen hebben is dan de
   vraag.
- TOP: dat je het hem hebt laten tekenen

V2 2e uur:
- K is vrij hard aan het praten
- Iedereen vertellen wat ze moeten doen
  • P2 niet duidelijk -->vooraan
  • P2 duidelijk, laptop pakken en opdracht 16 + 17 maken
- Van te voren inventariseren welke opdrachten vragen over zijn. Dan hoef je ze misschien niet
   allemaal te bespreken.
- Snap je P2 dan kun je laptop pakken. Dit misschien iets eerder zeggen?
- Laptop gebruikers klaar met 16+17? Huiswerk voor de volgende keer mee beginnen
- Vraag 7 is WEL een monohybride kruising!!! Je volgt namelijk maar 1 eigenschap, ook al is deze
   intermediair
- Bij een getalsverhouding moet het genotype of fenotype er wel voor staan dus:
vaalrood: rood: wit = 2:1:1

V2 4e uur:
- Lachende dames -> soms helpt het om ze eruit te sturen en aan te geven dat ze terug mogen komen 
  als de lachbui voorbij is.
- Vraag: waarom alles r? Rond was toch r?

  • Voor 1 eigenschap 1 letter, in dit geval dus R/r
  • Voor het dominante allel R
  • Voor het recessieve allel r
- Verschil tussen de kansen en mogelijkheden -> is dit wel duidelijk?
- Vraag over de muizen-> Ja het kan en die kans is niet zo heel klein
- Grijs en vlekken kan niet! => werd wel genoemd, maar het is hier niet intermediair. Later gaf je dit 
  wel aan
- Lachende dames achterin neer gezet apart van elkaar. 1 achterin was voldoende geweest
- Het kan helpen als je het volgende opschrijft: A = normaal, a = albinisme
- Per ongeluk verkeerde vraag gedaan => dit wel iets duidelijker aan geven. En daarna duidelijk aan 
  geven met welke vraag je verder gaat. Ik was je kwijt (maar ik had geen boek bij me… dus daar 
  kan het ook aan liggen)
- Staat vraag 4d wel in de ppt?
- Weet ik niet is ook een antwoord. Het is beter dit als antwoord te geven dan een antwoord te geven 
  dat niet helemaal juist is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten