zondag 23 maart 2014

Opluchting

Afgelopen week was heel zwaar. Het idee dat je ernstig ziek kunt zijn zorgde er bij mij voor dat ik niet veel andere dingen kon doen. Ik kon me niet langer dan een paar seconden concentreren op iets, om vervolgens weer terug te gaan naar die gedachtes.

Ben ik ziek?
Wat vinden ze bij het onderzoek?
Als ik echt ziek ben hoe moet dat dan met mijn gezin? Studie? Werk?
Het kan natuurlijk ook niks ( ernstigs) zijn en maak ik me druk om niks.
En ga zo maar door.

Het onderzoek is gelukkig achter de rug, een zeer pijnlijke ervaring (zonder roesje want ik wilde het gelijk weten), maar met een redelijk goede afloop. Er is niks ernstigs gevonden, ik heb gewoon een spastische darm. En ik moet er maar mee leren leven. Ik kan nog proberen om een lactose of melkvrij dieet te volgen om minder last van mijn buikklachten te hebben.

Maar wat heb ik nu geleerd van deze week?

Geniet van het leven!
Als ik emotioneel het zwaar heb komt de studie als laatste aan bod.
Dat mijn darmen van binnen er net zo mooi uitzien als in een studieboek.
Dat de dunne darm er in het echt super mooi uitziet. Net koraal.
Hoewel het een heel pijnlijk onderzoek is ik het zo weer zonder roesje doe.

Maar vooral: geniet van het leven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten