dinsdag 21 april 2015

Voorbereid

Tja en dan heb je een druk weekend, kinderen jarig, taarten bakken, visite kussen en dan is het weekend voorbij. Zondagmiddag nog even contact met de vakcoach over wat moet ik doen? Maar ook die had een druk weekend dus die wist het ook niet zo een twee drie...

Dus gedaan wat er op magister staat en we zien het wel.... en dat heb ik geweten!
Blijkt dat de leerlingen van het eerste uur nog veel vragen hadden over de vorige hoofdstukken, die ik dus niet goed had voorbereid! Een gedeelte kon ik wel uit mijn mouw schudden maar andere delen dus ABSOLUUT niet... Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zeker weet of ik het wel had gered als ik het wel had voorbereid. Ik krijg van deze leerlingen gewoon zulke andere vragen, vragen die ik mijzelf nooit heb afgevraagd maar gewoon voor waar aannam. Tja en dan moet je iets uitleggen waar je zelf dus nooit over nagedacht hebt (en blijkbaar ook nooit behandeld hebt op de opleiding)

Klotsende oksels, veel eeehhh en een knalrode kop als resultaat. Ik had mezelf volledig vast gekletst... Gelukkig kwam mevrouw F. mij redden. Maar ja dat moet eigenlijk niet... dus....

Het 2e uur was een toets. Die had ik wel goed voorbereid dus daar niks aan de hand...

Het 4e uur was de bespreking van het SO. Waar ik overigens VEEEEEEL te lang over deed. Dat had niet zo uitgebreid besproken hoeven worden. Maar ja wel gedaan en gefilmd. Nu dat stukje maar beoordelen. Ben benieuwd wat daar uit gaat komen, ik heb er geen goed gevoel bij...

Volgende keer toch maar voorbereiden!

Afgelopen vrijdag (17/4) waren er een aantal leerlingen die het PO nog moesten inhalen, ik had ze persoonlijk aangesproken en gemaild op een leerling na. Die was die dag ziek, maar natuurlijk wel gemaild, mevrouw F heeft nog in de klas gemeld dat hij vrijdag bij mij ingehaald moest worden. Die vrijdag morgen heb ik de betreffende leerling nog aangesproken. En met grote ogen kijkt ze me aan: Nee daar weet ik niks van. En: Ik kan niet want ik moet van mijn moeder direct naar huis. Dus ik dring nog eens aan. Je hebt het SO al geleerd en goed gemaakt dit is ook te doen. Kom nou gewoon. Ja ik kom straks mevrouw, was het antwoord.

Als het practicum begint is de leerling er niet. Een klasgenoot deelt mij mede dat de leerling direct naar huis moest van moeder. Hmmm beetje raar maar ok, ik ga aan de slag met de andere leerlingen en dat gaat best goed. Als ik vervolgens naar huis fiets kom ik door de stad die betreffende leerling tegen, gezellig met klasgenoten aan het winkelen. Omdat ik haast heb fiets ik wel door maar eigenlijk ben ik "not amused". Wat moet ik nu doen? Ik wil de leerling eigenlijk een 1 geven, maar mag dat wel? In overleg met de LCD van deze leerling besluiten we inderdaad dat ik een 1 in magister ga zetten. En als de leerling bij me komt om verhaal te halen moet ik verwijzen naar de LCD. Waarschijnlijk ga ik vervolgens alsnog haar een kans geven op het PO... En dan? De LCD wilde dat het mij weinig werk ging kosten en haar HEEEEEL VEEEEEL. Maar hoe dan? Nou ja, de leerling moet eerst maar eens bij me langskomen

1 opmerking:

  1. Leuke situaties dit he... mooi voor de pedagogische competentie. Welke scenario's heb je allemaal?
    En ik ga goed je film bekijken hoor, dat komt nog!
    Bedenk vooral dat je in ontwikkeling bent en dat er dingen mis mogen gaan, als je daar maar lering uit trekt.

    BeantwoordenVerwijderen